Médiafoglalkozás a Szilágyi Erzsébet Gimnáziumban

Alapítvány > Hírek

Beszámoló az OTP Fáy András Alapítvány megjelenéséről a budapesti Szilágyi Erzsébet Gimnáziumban szervezett médiafoglalkozáson

Beszámoló az eseményről

A középiskolások tudományok iránti érdeklődésének s ezzel tudás-orientációjának erősítésének speciális formája a személyes tapasztalás, a cselekvő részvétel a tudományos tevékenységben. A médiafoglalkozások során olyan kiscsoportos, gyakorlati program valósult meg, amelyben a diákok maguk folytatnak tudományos ismeretterjesztő tevékenységet.
A Tudásfeltöltés videóverseny előválogatása során kiválasztott 10 csapat lehetőséget kapott arra, hogy meglévő tapasztalataikat új ismeretekkel bővítsék a tudományos kisfilmek készítése terén. A kiscsoportos, gyakorlatorientált foglalkozásokon saját koncepciójuk – amelyet a közreműködőkkel előzetesen egyeztettek – megvalósításához nyújtottunk szakértő segítséget.
Az iskolákban tudósok irányításával valósítottak meg kísérleteket a diákok, amelyet professzionális eszközökkel, valamint saját eszközeikkel is rögzítettek, így a gyakorlatban sajátították el a tudományos kisfilmek készítésének rejtelmeit. A foglalkozások során minden esetben a diákok meglévő tapasztalataira és a helyi adottságokra alapoztunk annak érdekében, hogy a foglalkozás befejeztével a diákok önállóan is képesek legyenek folytatni a munkát.

2011. június 9-én került megrendezésre médiafoglalkozás a budapesti Szilágyi Erzsébet Gimnáziumban (1016 Budapest, Mészáros utca 5-7.), melyen két csapat (28 fő) vett részt.

Tudós közreműködő: Wajand Judit (ELTE Kémiai Intézet)
Filmes szakember: Kőrösi András, operatőr

    A rendezvény teljes ideje alatt megjelenésre került az OTP Fáy András Alapítvány és a Tudásfeltöltés oldal:
•    Arculat megjelenítése (roll-up kihelyezése az előadások helyszínén)
•    Figyelem felhívása a Tudásfeltöltés weboldalra
•    Szóróanyag terjesztése a tanárok körében
A foglalkozáson részt vevő diákok közül az egyik csapat a Tudásfeltöltés verseny előválogatására elkészítette saját kisfilmjét.
A program a már elkészült film elemzésével, a tapasztalatok megvitatásával indult. Kőrösi András operatőr véleményezte a csapat munkáját, meghatározta a film erősségeit és javaslatokat fogalmazott meg. A diákok szintén megfogalmazták a film készítése során szerzett tapasztalataikat, nehézségeiket.

Ezt követően a következő film előkészítésére került sor. A diákok kész forgatókönyvvel érkeztek a foglalkozásra, melyet közösen megvitattak.
Mindkét csapat tervezett önálló kísérletet, összesen mintegy 12 diák működött közre aktívan a forgatáson, a többiek pedig közönségként vettek részt.



Wajand Judit segítségével előkészítették a megvalósítandó 3 kémiai kísérletet. A foglalkozás során a diákok több jelenetet forgattak le három kamerával, több szemszögből, vágóképeket készítettek. Olyan témákat választottak, melyek megvalósítása és rögzítése különösen bonyolult, hiszen különböző kémiai fényjelenségeket igyekeztek filmes eszközökkel bemutatni.
Az összekötő szövegeket egy kamerával rögzítették, a megfelelő hangminőség érdekében mikroportot használtak.
A forgatás közben a diákok gyakorlati tanácsokat kaptak az operatőri munkához.

A kísérletek végeztével meghatározták a további teendőket, segítséget kaptak a vágáshoz és a további önálló munkához.

A diákok a foglalkozás végeztével készen álltak egy önálló tudományos kisfilm elkészítéséhez, kész koncepcióval és technikai tudással rendelkeztek.

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások ehhez a cikkhez